”Viktigt att det är lätt att kommunicera med sitt försäkringsbolag”

Jenny Lövesjö, kund och delägare i Sveland Djurförsäkringar, ser bara fördelar med att Sveland är ett kundägt bolag.
– Vi kunder äger Sveland och det känns bättre att vara delägare i ett försäkringsbolag där man har sina försäkringar, än att inte vara det, säger hon.

Vad har du för djur försäkrade i Sveland?
– En häst som heter Elektron som är ett 13-årigt halvblod. Jag tävlar i dressyr med honom och tränar också lite hoppning. Vi tränar mycket tillsammans och jag satsar på min häst och på min ridning, i den mån det går som hobbyryttare.

Vad betyder ditt djur för dig?
– Han är en familjemedlem och hans välmående är väldigt viktigt för mig. Jag ser till så att han får bra mat, har en bra försäkring och att allting runt omkring är bra. Helheten är väldigt viktig när det gäller en häst. Att ha häst är en livsstil och det är också ett sätt för mig att koppla av från jobbet. I stallet går det inte att stressa för då blir det inget gjort.

Hur länge har du varit kund hos Sveland?
– Jag bytte till Sveland från ett annat bolag för cirka fem år sedan. Jag har haft Elektron i sju år.

Varför valde du Sveland?
– Om något händer är det viktigt med en försäkring som täcker mycket och i många dagar, om det till exempel uppstår komplikationer, och till ett bra pris. Det hittade jag hos Sveland och det var därför jag bytte. Sedan dess har jag varit nöjd och aldrig sett någon anledning till att byta.

Vad tycker du om att Sveland är kundägt och även hållbart?
– Det är viktigt. Det känns som att det man betalar in kommer tillbaka till oss som är försäkringstagare. Vi kunder äger Sveland och det känns bättre att vara delägare i ett försäkringsbolag där man har sina försäkringar, än att inte vara det. Det känns också som att det är lättare att kunna påverka verksamheten då.

– Att Sveland är hållbart ser jag också som positivt. De gånger jag har ringt och behövt hjälp eller råd har det gått snabbt att få svar och bemötandet har varit trevligt. Det är en viktig del, att när väl något händer ska det vara lätt att kommunicera med sitt försäkringsbolag.

Här kan du läsa fler artiklar om våra kunder!


Kontakta oss om du har några frågor!

Du kan även ringa oss

046-276 92 00