Vanliga frågor Mina sidor
Hittar du inte svaret på din fråga nedan kan du alltid kontakta oss via vår chatt eller ringa vår kundservice på 046-276 92 00. Du kan även kontakta någon av våra försäkringsombud för att få hjälp med dina försäkringsfrågor.
Frågor och svar
-
Vad kan jag göra på Mina sidor?
I den första versionen av nya Mina sidor kan du se information om din försäkring och ändra din kontaktinformation. På Mina sidor visas enbart försäkringar som är aktiva och gällande.
I nuläget visas endast våra Favorit-, Maximal- och Specialförsäkringar samt Smådjurs- och Jägarhundsförsäkringar.
Övriga försäkringar kommer att kunna visas i nästa version av Mina sidor, tillsammans med fler funktioner som exempelvis att se tidigare skador och göra skadeanmälan.
-
Kan jag som företagskund logga in?
Ja, du kan logga in med ditt organisationsnummer som användarnamn, inloggningskoden står på ditt försäkringsbrev. I nuläget visas endast våra Favorit-, Maximal- och Specialförsäkringar samt Smådjurs- och Jägarhundsförsäkringar.
Övriga försäkringar kommer att kunna visas i nästa version av Mina sidor, tillsammans med fler funktioner som exempelvis att se tidigare skador och göra skadeanmälan.
-
Vad är mitt användarnamn till Mina sidor?
Ditt användarnamn är ditt personnummer.
-
Hur låser jag upp kontot?
Om du får ett meddelande om att ditt konto är låst på grund av för många inloggningsförsök kan du gå in på "Glömt lösenord" och fylla i ditt personnummer, då låses ditt konto upp och du får ditt lösenord skickat till din e-postadress.
Om det inte fungerar kan du skicka ett mail till djur@sveland.se så låser vi upp kontot.
-
Hur får jag inloggningskoden?
Inloggningskoden finns på ditt senaste försäkringsbrev. Har du inget försäkringsbrev behöver du ha din e-post registrerad hos oss. Då kan du få din inloggningskod skickad till din e-postadress. Följ instruktionerna på inloggningssidan för Mina sidor.
Om du redan har din e-postadress registrerad:
Gå till sidan "Glömt lösenord" på Mina sidor och följ instruktionerna så skickas din inloggningskod till den e-postadress som är registrerad på dig hos oss på Sveland Djurförsäkringar.Om du inte har din e-postadress registrerad:
Skicka ett mail till djur@sveland.se och ange ditt person- eller kundnummer. Det kan ta upp till 24 h innan e-postadressen registreras, vi kan tyvärr inte registrera din e-postadress under helgdagar. Du kan även ringa vår kundservice eller våra ombud för att ändra e-postadressen eller för att få lösenordet skickat till dig. -
Hur registrerar jag min e-postadress?
Skicka ett mail till djur@sveland.se och ange ditt person- eller kundnummer. Det kan ta upp till 24 h innan e-postadressen registreras. Vi kan tyvärr inte registrera din e-postadress under helgdagar.
Du kan även ringa vår kundservice eller våra ombud för att registrera e-postadressen. De kan inte ge dig din inloggningskod.
-
Jag får inget mail med inloggningskoden, varför?
Det kan vara så att mailet hamnat bland skräpposten i din mailbox, så glöm inte att titta där innan du kontaktar oss.
Om mailet inte ligger i skräpposten så kan det ha blivit något fel när din e-post registrerades så att din e-postadress inte stämmer. Beskriv ditt problem och skicka ett mail till djur@sveland.se och ange ditt person- eller kundnummer. Det kan ta upp till 24 h innan e-postadressen ändras. Vi kan tyvärr inte ändra din e-postadress under helgdagar.
Du kan även ringa vår kundservice eller våra ombud för att ändra e-postadressen.
-
Kan jag byta min inloggningskod?
Ja, du kan byta inloggningskod när du loggat in på Mina sidor.
-
Jag kan inte se informationen på Mina sidor, vad ska jag göra?
Prova att stänga av webbläsaren och logga in på nytt eller testa att logga in på Mina sidor i en annan webbläsare, exempelvis Chrome, Safari eller Firefox. Fungerar det fortfarande inte så skicka ett mail till djur@sveland.se och beskriv ditt problem så återkommer vi till dig.
-
Hur lång tid tar det innan en nytecknad försäkring syns på Mina sidor?
Normal handläggningstid är 1-3 dagar beroende på om försäkringen kräver manuell hantering efter tecknandet, detta gäller framför allt försäkringar tecknade via hemsida eller ombud.
Försäkringen gäller dock från avtalad dag även om den inte visas i Mina sidor.