Kontakta oss

Du är alltid välkommen att kontakta oss på Sveland Djurförsäkringar.

 

Chatta med oss genom att klicka på den gröna symbolen nedan till höger. Är chatten upptagen eller stängd kommer du till vårt kontaktformulär. Där hittar du också vanliga frågor och svar. Du kan också ringa oss på 046-276 92 00. Våra kunniga ombud är tillgängliga även på kvällar och helger, och hjälper dig gärna med försäkringsfrågor. Du kan dygnet runt lämna in din skadeanmälan via vårt formulär. 


Välj nedan


      För oss på Sveland är det väldigt viktigt att du upplever att du får rätt hjälp och service. Kontakta gärna oss om det är något som du inte känner dig nöjd med.

       

      Här hittar du information om hur du går tillväga om du inte är nöjd med ett skadeärende, med vårt bemötande eller andra försäkringsfrågor samt om du är missnöjd med veterinärvården.

       

      Betalning

      Vi har många alternativ för hur du kan betala din försäkring. För att ändra valt betalningsalternativ är du välkommen att kontakta oss på 046-276 92 00 eller via vår chatt. Du kan anmäla dig digitalt till autogiro här på hemsidan.

       

      Allmän betalningsinformation:

      Swedbank

      IBAN: SE58 8000 0831 3950 3103 1916

      SWIFT/BIC: SWEDSESS

       

       Mer information:

       


      Information om utbetalningsavier och kontoregister

      När vi ska göra utbetalningar till dig vill vi helst göra det direkt till ett gällande bankkonto eller bankgiro/plusgiro som tillhör dig.

      Var därför noga med att meddela oss korrekta uppgifter för utbetalning i samband med skadereglering och/eller när en försäkring avslutas av en anledning som gör att en premieåterbetalning skapas.

      Om vi inte har korrekta utbetalningsuppgifter till dig riskerar du att få en utbetalningsavi som skickas med post till dig vilket är både kostsamt för dig och onödigt ur en miljösynpunkt. Förhindra detta genom att anmäla ditt konto till kontoregistret via länken nedan.

      Anmäl konto till kontoregistret (via internetbanken)
      Om du anmäler ditt konto till kontoregistret kommer pengarna att sättas in på ditt konto även om du inte lämnar ut dina kontouppgifter varje gång. Observera, du behöver inte vara kund i Sparbanken Skåne/Swedbank för att kunna använda tjänsten.

      Lös in avi online (via internetbanken)
      Om du får en utbetalningsavi i posten och inte vill lösa in den manuellt så går det numera i de allra flesta fall att göra det digitalt via Sparbanken Skånes/Swedbanks hemsida. Du behöver inte vara kund i banken för att använda tjänsten.
        

      Här hittar du information om både kontoregister och inlösning av avi.

    • Specialitet:

    • Kontakta oss om du har några frågor!

      Du kan även ringa oss

      046-276 92 00

      Ring vår Uppfödarhotline!

      046-276 93 50

      Vanliga frågor & svar