Direktreglering

Tack vare vår direktreglering slipper du ligga ute med pengar i väntan på veterinärvårdsersättningen. Direktreglering innebär att veterinären kontaktar oss för att få skadan reglerad innan du lämnar kliniken. Om ansökan godkänns betalar vi försäkringsersättningen direkt till veterinären och du behöver bara betala självrisken och eventuella kostnader som inte ersätts av försäkringen.

Tänk på att inte alla skador kan direktregleras och att direktreglering endast kan ske under kontorstid. Vid akutfall utanför kontorstid kan du få kontakt med en skadereglerare för rådgivning.

Vi erbjuder direktreglering dessa tider: 
Sällskapsdjur: 08–17 mån–fre
Häst: 09–17 mån–fre 

Hur ansöker jag om direktreglering?
När du anländer till kliniken, meddela personalen att du önskar att ansöka om direktreglering för ärendet. Se till att ha med ditt försäkringsnummer. När ditt djurs behandling är klar kontaktar klinikens personal oss. Vi räknar då ut vilken summa du själv ska betala, resten av summan betalar vi direkt till kliniken.

Nekad direktreglering?
Direktregleringen kan nekas om djuret exempelvis är nyförsäkrat eller om vi behöver ytterligare uppgifter för att kunna reglera. Då får du betala besöket och därefter skicka in veterinärvårdskvittot tillsammans med skadeanmälan till oss.

Anmäl skada


Kontakta oss om du har några frågor!

Du kan även ringa oss

046-276 92 00

Vanliga frågor & svar